Notepad.lv logo

Atbrīvojam makus - WALMOO ir klāt
Graafiene, 2013. gada 28. februārī 04:47:41

Nesen sanāca doties tālākā braucienā ārpus LV robežām, un tādēļ nolēmu atbrīvot savu maku no pašmāju “spama” jeb tā sauktajām klientu kartēm, jo tām noteikti netiktu atrasts pielietojums tur, aiz robežas. Tajā brīdī to tikai atbrīvoju un ieslidināju somā, bet, kad jau izvilku lai norēķinātos svešzemē, biju manāmi pārsteigta par sava maka straujo novājēšanu un aizdomīgo vieglumu. Atgriežoties ķēros pie šo karšu revīzijas. Bez kredītkartes un e-talona, man to bija sakrājies tik vien kā 14, bet plauktā palika arī tādas, kuras tika “uzspiestas” veikalā iepirkšanās brīdī, lai arī nojautu, ka tur varbūt nekad vairs neiepirkšos. Pārcilāju savu karšu krājumu, un sapratu, ka lai kurā pirkstā kožu, visi sāp vienādi, jo visās padsmit šo karšu izsniegšanas vietās +/- regulāri iegriežos, un tās tiek pielietotas. Karti pie kartes neliksi, pie lata netiksi, tādēļ tās klusu sastūķēju atpakaļ makā, un klusu sapņoju par dienu, kad kāds iedomāsies visu šo plastikāta kalnu aizvietot ar vienu karti. Nezinu vai toreiz bija pilnmēness, un iedomātajiem sapņiem bija jāpiepildās, bet izrādās, ka nebiju vienīgā, kura ar šādu domu sirdī dzīvoja jau kādu laiku. Tikai, ja es tik vien spēju to kā sapņot, tad kāda entuziastu komanda ķērās pie šī sapņa īstenošanas, un dienas gaismai savu degunu pabāž jauna atvērtā tipa mobilā identifikācijas, komunikācijas un lojalitātes platforma - Walmoo.
Es jau nebūšu es, ja nepainteresēšos par to, kā tad šis mana sapņa piepildījums īstenojas realitātē, un pie viena ar iegūto padalos ar jums.
Kas tas par “nezvēru”?
Tātad, kā jau pēc ievada ir noprotams, tad Walmoo ir platforma, kuras primārais pielietojums būs iespēja uzglabāt klientu kartes, kuponus, uzlīmes un biļetes vienkopus. Sākotnēji viss darbosies ar NFC tehnoloģiju, un atradīsies vienā NFC čipā, kurš būs plastikāta kartes vai mazas (30x30mm) uzlīmītes formā. Bez komforta funkcionalitātes, platforma tiek veidota, lai tā būtu arī interesanta un ikdienišķi procesi kļūtu aizraujošāki.
http://www.notepad.lv/userpix/29_walmoo_nfc_1.jpg
Kā tā būda rūc?
Lai šo karti / uzlīmi sāktu lietot, atliek vien nosūtīt SMS ar attiecīgās kartes ID numuru, tajā brīdī karte tiek piesaistīta konkrētam telefona numuram, un var tikt sākta izmantot. Ieejot mājaslapā www.walmoo.com, būs iespēja redzēt visas savas klientu kartes, iekrātos bonusus un kopsavilkumu par katru no veikaliem. Pie viena varam izveidot sev detalizētāku profilu, kurā jau norādām savu dzimumu, vārdu uzvārdu,dzimšanas datumu un e-pastu. Šī informācija lieti noderēs, lai pilnvērtīgāk varētu novērtēt attiecīgā lietotāja paradumus un viņa intereses, lai turpmāk varētu piemeklēt un pielāgot Walmoo lietošanu maksimāli atbilstošu konkrētam klientam.
Šobrīd izstrādes stadijā ir opcija, ar kuras palīdzību būs iespēja ērti pārvaldīt visus sev pieejamos bonusus - tos meklējot pēc noteiktiem parametriem, iegūstot atgādinājumu par kāda kupona / akcijas beigu termiņu (piemēram, lai paspētu apmainīt uzlīmes pret kārtējo Angry Birds suvenīru) utt. Kā vēl viens no nākamajiem uzlabojumiem būs iespēja starp profiliem pārsūtīt biļetes, kuponus vai uzlīmes (ja vien veikals to pieļaus no savas puses), un tādā veidā kāda iespēja, kuru pats negribēsi vai nepaspēsi izmantot, neaizies zudumā. Vai arī nopērkot biļetes uz kādu pasākumu visai kompānijai uzreiz, tās vari izsūtīt katram lietotājam, lai uz pasākuma norises vietu, variet ierasties katrs pa savu ceļu.
Aplikācija
Lietotājam būs pieejama arī mobilā aplikācija (Android / iOS), lai būtu iespēja no mobilā telefona ērti piekļūt savam profilam, un pirms ieiešanas veikalā vai iepirkšanās brīdī varētu aplūkot savu statusu konkrētajā veikalā, kā arī pieejamos kuponus un atlaides, tātad lai varētu ērtāk ieplānot savus pirkumus. Pēc pirkuma ar push-notification atnāk paziņojums par konkrēto pirkumu – kopsavilkums par iztērēto summu un iegūtajiem bonusiem. Ar šīs aplikācijas palīdzību varēsim savam veikalu lokam pievienot jaunus (tātad kļūstam par lojalitātes programmas lietotāju bez fiziskas klienta kartes), kā arī ja vēl mums nav ne Walmoo čips, ne profils, tad varam tur piereģistrēties kā jauns klients.
http://www.notepad.lv/userpix/29_walmoo_aplikacija_1.jpg
Walmoo no veikala / uzņēmuma skatu punkta
Veikala pusē sākotnēji tiks izmantots Nexus 7, kas darbosies gan kā čipa nolasītājs, gan displejs, gan POS termināla sistēma, kas sazinās ar serveri un veic visus aprēķinus, bet ar laiku tiks izstrādāti arī citi risinājumi POS termināliem un atsevišķiem NFC moduļiem, lai būtu plašākas pielietošanas iespējas. Veikali pēc savas sirds un patikas caur savu administrācijas paneli varēs izveidot līmeņu atlaides, izveidot uzlīmju / zīmogu akcijas, izveidot kuponus un vēl daudzas ne mazsvarīgas lietas.
Drošība un privātums
Šī ir tēma par kuru visi ļoti uztraucās – tajā skaitā arī Walmoo izstrādātāji, tāpēc pie tā nopietni ir piedomāts. Pirmkārt, visa informācija glabāsies uz vairākiem serveriem, vairākos datu centros un regulāri tiks sinhronizēta. Otrkārt, lielākā daļa informācijas tik kodēta un būs pieejama tikai ar veikala vai lietotāja paroli. Lietotāja pusē informācija neglabājas – tā tiek ģenerēta tikai pēc pieprasījuma. Šī shēma ir traka, toties tā var nodrošināties pret vairākām nevēlamām situācijām. Daudzi piemin VID un, ka nu tagad, ļoti labi būs visu info iegūt vienā vietā – bet nē, izstrādātāji nevarēs iegūt pilnīgu info par klientu un visiem tā darījumiem, jo kā jau minēju – vajadzēs lietotāja piekrišanu un viņam vajadzēs pašam ievadīt paroli, lai to izdarītu.
Identifikācijas un komunikācijas funkcionalitāte
Lai arī lojalitāte ir visvieglāk uztverama, tā nebūs vienīgā platformas funkcija. Ar ar īpaši izstrādātu API būs iespējams datus gan izsūtīt, gan saņemt – izstrādātāji nodrošināsim tikai identifikāciju un komunikāciju. Lai saprastu, kas ar to tiek domāts, kā piemēru varētu ņemt kādu lielāku veikalu, kuram jau ir pilnīgi izstrādāta sava lojalitātes programma.
Pirmais, kas nāk prātā, ir RIMI. Šajā gadījumā Walmoo nodrošinātu identifikāciju un komunikāciju. Tātad, ja es turpmāk nevēlētos izmantot plastikāta karti, tad savā Walmoo profilā ievadītu RIMI kartes numuru un turpmāk, kad čipu nopīkstinātu pie RIMI kases, info par manu RIMI karti tiktu nodota veikalam, kā arī pēc transakcijas RIMI iesūtītu pirkuma kopsavilkumu, kurš tālāk tiktu nodots klientam uz profilu un Walmoo mobilo aplikāciju.
Šādi piemēri var būt simtiem, tādēļ priecē, ka ir plānots gada laikā sākt šo produktu virzīt uz ārvalstīm, jo slikts ir kareivis, kurš negrib kļūt par ģenerāli. Walmoo komandas mērķis ir strādāt, lai Walmoo būtu izmantojams bez viņu iesaistīšanās un, kaut vai pasaules otrā galā, uzņēmumi varētu reģistrēties, izveidot profilu, saslēgt to ar savu sistēmu un izmantot.
Un vēl šis tas...
Uz gada otro pusi būs izstrādāta arī mobilā aplikācija tiem lietotājiem, kuriem ir mobilais telefons, kurš atbalsta NFC – tad nebūs vajadzīgas pat iepriekš minētās kartes vai uzlīmes.
Martā / aprīlī tiks pievienota arī biļešu tirdzniecības funkcija, kad veikalā iegādāto biļeti uzreiz varēs saglabāt attiecīgā klienta profilā. Protams, šādas biļetes būs pieejamas tikai uz tādiem pasākumiem, kuru organizētāji jau sadarbojas ar Walmoo, un pie ieejas tiks nodrošināta iespēja pārbaudīt šāda veida biļetes.
Jāpiebilst, ka kopā ar festivālu "Pestivals" šobrīd tiek izstrādāti daudz un dažādi risinājumi gaidāmajam pasākumam, un svarīgākā no visām ir iepriekš minēto e-biļešu risinājums, lai cilvēki varētu neizmantot drukātās vai printētās biļetes, jo tās varēs uzglabāt Walmoo profilā, kā arī pārsūtīt starp lietotājiem.
Nu ko, tas bija mazs ieskats un mans skatījums uz Walmoo piedāvātajām iespējām, un ja tiek veidots kaut kas, kas atvieglos un uzlabos manu dzīvi, tad es ar visām četrām esmu tikai un vienīgi par to. Turpināšu sekot līdzi Walmoo izaugsmei un attīstībai, kā arī tiklīdz tikšu pie sava čipa un profila, tā došos to pielietot dzīvē, un tad jums pastāstīšu cik tas viss labi funkcionē ne tikai pēc stāstītā, bet arī pēc redzētā un piedzīvotā.
http://www.notepad.lv/userpix/29_walmoo_karte_1.jpg
Uz sākumu
© Notepad.lv | Pilnā versija